Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

På planet!

Av Johan, Patrik, Niklas - 1 juni 2008 00:46

Jaha! Då sitter vi i ett flygplan 1972 meter ovanför Atlanten på väg till New York! Det känns riktigt härligt och veta att man inom kort kommer stå på amerikansk mark. Klockan är nu 11.30 (New York-tid) och man börjar känna sig lite mosig i huvudet. Nu är flygvärdinnorna på väg hit med diverse blanketter man måste fylla i för att kunna komma igenom tullen i USA. Säkerhetskontrollerna är rigorösa, vi kommer bli fotograferade och få våra fingeravtryck registrerade väl framme. Kvällens schema lyder enligt följande: Först ska vi ta en taxi till boendet från JFK, lämna våra väskor där och hämta andan lite. Sen ska vi gå till Dallas BBQ på Upper West Side och äta en stadig måltid. Efter det får tiden utvisa vad som händer, antagligen blir det till att mingla kring Times Square och känna på pulsen lite! Har väntat länge på den här dagen, men nu är den äntligen här; New York – Here we come!


Notis!
Här kommer bilder från första dagen!
Flyget gick bra. Lite försening, men vi klarade det bra.
Vi kom till JFK och fick stå i kö för att ta oss igenom pass och tull...suck.
Taxi till YMCA, kostade 60 dollar med dricks, inte så farligt för att få bli körd direkt till boendet.
Upp på rummet, duschade, sen direkt till Dallas BBQ och åt BBQ Burger med chicken tenders som förätt :)

Efter det var klockan 21.00 lokal tid, vi gick broadway ner mot Times Square, tittade på omgivningen, gick in och köpte dricka på ett hak. Strosade runt på Times, sen hem och la oss runt 00.00
 
I morse vaknade vi 05.45, tog varsinna jetlag tabletter.
Det känns bra, vi har fint väder idag.
Nu ska vi ut och äta frukost.

Håll till godo med bildstorleken, vi återkommer med större bilder senare.
Sjukt drag på Times Square en söndagkväll!

http://s183.photobucket.com/albums/x116/macjohan/nyc2008/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan, Patrik, Niklas - 25 juni 2009 00:20

Vi vill först passa på att tacka alla hängivna anhängare till våran blogg på bloggagratis.se. Vi vill även tacka Bloggagratis för en alldeles underbar bloggsite! Vi har nu tagit steget vidare och bediriver nu en fullfjädrad hemsida om New York med ti...

Av Johan, Patrik, Niklas - 31 maj 2009 20:36

Hallå hallå! Nu är det dags för mig, Niklas att presentera mig själv! Det är alltså jag och Johan som ska åka till Äpplet 10 augusti. Jag var i NYC både 2005 och 2007. Jag kommer dela med mig av de två resorna också i den här bloggen. Johan och jag h...

Av Johan, Patrik, Niklas - 20 maj 2009 22:17

Vi alla känner till att låtar får oss att minnas saker och ting. Jag har satt ihop en liten spellista som i alla fall jag ralaterar till New York p.g.a. lite olika anledningar. Den är seriös, men samtidigt inte!   Många artister är sålda på New York...

Av Johan, Patrik, Niklas - 18 maj 2009 10:54

Var bara tvungen att tipsa om den här produktionen från PixelCase. En virtuell tur över olika delar av New York, som t.ex. Central Park & Brooklyn Bridge. Mycket facinerande! Håll till godo:   http://www.pixelcase.com.au/vr/2009/newyork/ ...

Av Johan, Patrik, Niklas - 17 maj 2009 18:34

Den som inte köper med sig en "I love NYC" T-shirt tycker jag inte borde få komma tillbaka till New York :) Det finns flera roliga t-shirts förutom dessa klassika vita med hjärtat på, som går att köpa lite överallt runt Times Square. Brukar vara mäng...

Ovido - Quiz & Flashcards