Direktlänk till inlägg 4 juni 2008

onsdag 4 juni

Av Johan, Patrik, Niklas - 4 juni 2008 19:32

Idag var vi uppe på West side och åt frukost på Toms Restaurant (Seinfeld haket). Efter det tog vi oss till B&H för att byta ut min digitala fotoram som var lite skev.

Vid lunch begav vi oss ner till Times Square, gick in på en Irländsk pub vid namn Pig ´n Whistle för en varsinn öl.
Kort efter ölen blev det lunch på KFC/Pizza Hut. Jag åt Boneless Chicken Wings med BBQ sås och macaroni&cheese till. Patrik tog en pizzaslice.


Eftermiddagen spenderade vi på rummet, för att vila upp oss med öl och alkoläsk. Vi hade ingen lust att gå längre sträckor idag pga mindre slitage på leder och fötter.

Jag klippte mej på en frisersalong på eftermiddagen efter att ha tröttnat på min dåvarande hockfrilla. Det kostade 16 dollar att klippa sig,vilket endast cirka 100 kr.

På kvällen tog vi tunnelbanan till 42nd st (times). Patrik köpte 2 par skor på Champs, jag hittade inga jag gillade. Det var kampanj på sneakers, 2 par för 90 dollar. BIlligt!
Vidare till PigNwhistle igen, varsinn öl. Mycket trevligt ställe, mycket dricks
 blev det.

Kvällsmat på favoritstället Dallas BBQ på 50th st. 7ave.
Jag åt turkey buger BBQ, patrik åt hamburger BBQ, vi började med varsinn stor frostdrink med sprit. Väldigt goda, men väldigt stora! Texas Size!

DAGENS BILDER:
http://s183.photobucket.com/albums/x116/macjohan/nyc_ons4juni/
Thats all for 2day!

 
 
Therese

Therese

5 juni 2008 23:17

Hej killar!! Ni verkar ha de bra därborta :) Helt sjukt att ja kommer strosa runt där om nåra veckor!!!
Kul att ni uppdaterar så ofta så ja kan läsa om allt vi måste se o göra när vi kommer dit. vad ja kan utläsa utav fotona så verkar de inte va mycket grönsaker på tallrikarna. ja kanske borde ha lyssnat på thomas råd om att tänka på vad man äter här hemma innan resan me tanke på att de kommer bli mycket fet mat....
Om ni ser nåra bra butiker för mig o charlotte skriv upp dem :)
Kram/ Therese

http://www.theresan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan, Patrik, Niklas - 25 juni 2009 00:20

Vi vill först passa på att tacka alla hängivna anhängare till våran blogg på bloggagratis.se. Vi vill även tacka Bloggagratis för en alldeles underbar bloggsite! Vi har nu tagit steget vidare och bediriver nu en fullfjädrad hemsida om New York med ti...

Av Johan, Patrik, Niklas - 31 maj 2009 20:36

Hallå hallå! Nu är det dags för mig, Niklas att presentera mig själv! Det är alltså jag och Johan som ska åka till Äpplet 10 augusti. Jag var i NYC både 2005 och 2007. Jag kommer dela med mig av de två resorna också i den här bloggen. Johan och jag h...

Av Johan, Patrik, Niklas - 20 maj 2009 22:17

Vi alla känner till att låtar får oss att minnas saker och ting. Jag har satt ihop en liten spellista som i alla fall jag ralaterar till New York p.g.a. lite olika anledningar. Den är seriös, men samtidigt inte!   Många artister är sålda på New York...

Av Johan, Patrik, Niklas - 18 maj 2009 10:54

Var bara tvungen att tipsa om den här produktionen från PixelCase. En virtuell tur över olika delar av New York, som t.ex. Central Park & Brooklyn Bridge. Mycket facinerande! Håll till godo:   http://www.pixelcase.com.au/vr/2009/newyork/ ...

Av Johan, Patrik, Niklas - 17 maj 2009 18:34

Den som inte köper med sig en "I love NYC" T-shirt tycker jag inte borde få komma tillbaka till New York :) Det finns flera roliga t-shirts förutom dessa klassika vita med hjärtat på, som går att köpa lite överallt runt Times Square. Brukar vara mäng...

Ovido - Quiz & Flashcards