Direktlänk till inlägg 6 juni 2008

fredag på Manhattan

Av Johan, Patrik, Niklas - 6 juni 2008 01:57

Idag började jag dagen med en fotopromenad i Central Park.
Patrik hade sovmorgon. Jag var tillbaka runt 9.30 och hade med frukost upp, vilket var väldigt uppskattat av en bakfull YMCA-re.
Runt 11-tiden tog vi röda linjen ner till lower manhattan för ett besök på outlet-centrat Century 21. Detta besök resulterade i inköp av skor, byxor, skjortor, jacka, keps och andra ateraljer. 40-60% off på allt, mycket märkeskläder!
Vi begav oss senare till Murray Street för ett återbesök på Murray Street Grill, som dessvärre hade lagt ner verksamheten. Lunchen intogs på ett ställe som låg på samma gata. Minestronisoppa till förrätt och hamburgare/toasts till huvudrätt. Okej mat.


En av de saker som står på våran lista över saker att göra är ett besök på Yankee Stadim och en match med
New York Yankees. Vi chansade på att få biljetter till fredagens match mot Kansas City Royals genom att bara ta oss dit med tuben och leta rätt
på någon som sålde biljetter utanför. Lyckligtvis fick vi tag på 2 biljetter billigt på Bleechers (ganska dålig placering), biljetterna kostade 10 dollar styck.
Yankees förlorade matchen, men det var kul att få uppleva denna event också. Jag föredrar perosnligen NHL hockey!

Till kvällen svidade vi om och gick ner på en lokal fin restaurang som ligger på Broadway och 63rd. Vi åt pizza, otippat.
Vidare hem, bytte om till mer lättsam klädsel för att inta Pig N Whisle i brist på annat. Det är verkligen dåligt med uteserveringar runt Times. Vi ska försöka oss på Greenwich Village istället framöver.
/ Johan

DAGENS BILDER:
http://s183.photobucket.com/albums/x116/macjohan/nycfre6juni/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan, Patrik, Niklas - 25 juni 2009 00:20

Vi vill först passa på att tacka alla hängivna anhängare till våran blogg på bloggagratis.se. Vi vill även tacka Bloggagratis för en alldeles underbar bloggsite! Vi har nu tagit steget vidare och bediriver nu en fullfjädrad hemsida om New York med ti...

Av Johan, Patrik, Niklas - 31 maj 2009 20:36

Hallå hallå! Nu är det dags för mig, Niklas att presentera mig själv! Det är alltså jag och Johan som ska åka till Äpplet 10 augusti. Jag var i NYC både 2005 och 2007. Jag kommer dela med mig av de två resorna också i den här bloggen. Johan och jag h...

Av Johan, Patrik, Niklas - 20 maj 2009 22:17

Vi alla känner till att låtar får oss att minnas saker och ting. Jag har satt ihop en liten spellista som i alla fall jag ralaterar till New York p.g.a. lite olika anledningar. Den är seriös, men samtidigt inte!   Många artister är sålda på New York...

Av Johan, Patrik, Niklas - 18 maj 2009 10:54

Var bara tvungen att tipsa om den här produktionen från PixelCase. En virtuell tur över olika delar av New York, som t.ex. Central Park & Brooklyn Bridge. Mycket facinerande! Håll till godo:   http://www.pixelcase.com.au/vr/2009/newyork/ ...

Av Johan, Patrik, Niklas - 17 maj 2009 18:34

Den som inte köper med sig en "I love NYC" T-shirt tycker jag inte borde få komma tillbaka till New York :) Det finns flera roliga t-shirts förutom dessa klassika vita med hjärtat på, som går att köpa lite överallt runt Times Square. Brukar vara mäng...

Ovido - Quiz & Flashcards